Sneakersnstuff + A Non Smoking Generation

På World No Tobacco Day 2011 gjorde vi ett samarbete med Sneakersnstuff (SnS), en unik sko/mode-butik i Stockholm, och artisten Petter. Kampanjen byggde vår första stortavla från 80-talet, på vilken Agneta Fältskog öppnar sin skjorta och visar NSG- tshirten.

Vi lät illustratören Skinny Digital designa en t-shirt, som Petter bar likt Agneta Fältskog. Vi tog även fram en specialutgåva av den populära SnS- väskan, med NSG-loggan på. Gemensamt för båda produkterna var att vinsten gick direkt till A Non Smoking Generation.

I samband med kampanjen gjorde Sneakersnstuff ett tydligt ställningstagande mot rökning, och lät även måla upp linjer utanför butiken som visade en rökfri zon.

Se på filmen här.

Format: produkt, annons, action
Tidsperiod: maj – juni 2011
Byrå: inhouse
Övrigt: SneakersnStuff, Skinny Digital, Petter