Nyheter


27 februari 2020

Nytt samarbete med Downtown Camper by Scandic

A Non Smoking Generation har inlett ett samarbete med Downtown Camper by Scandic – ett hotell i centrala Stockholm som arbetar för att främja en aktiv, hälsosam och hållbar livsstil. Samarbetet lanseras...

26 februari 2020

Nikotinsemlan uppmärksammas i media

Inför fettisdagen 25 februari gjorde A Non Smoking Generation, i samarbete med ANR BBDO, kampanjen Nikotinsemlan för att uppmärksamma hur tobaksindustrin utvecklar nya nikotinprodukter som de marknadsför,...

25 februari 2020

Tobaksindustrin lockar in barn i nikotinberoende

Genom att kalla det vita snuset tobaksfritt kan tobaksbolagen kringgå lagen och designa, smaksätta och marknadsföra nikotin direkt till barn. Samtliga nikotinprodukter som inte är läkemedelsklassade måste...

19 februari 2020

A Non Smoking Generation lanserar nikotinsemla

Inför fettisdagen 25 februari lanserar A Non Smoking Generation en nikotinsemla – helt fri från tobak. Bakverket är kärnan i en reklamkampanj som uppmärksammar hur tobaksindustrin vilseleder konsumenter genom...

Laddar...
Ladda fler nyheter (638)